ceturtdiena, 2012. gada 16. augusts

Jogurta kūka

Ilgi nevarēju izlemt, ko lai uztaisa, bet beigu beigās veikalā spontāni nolēmu, ka tā būs jogurta kūka. Jogurta kūkas ir manas mīļākās, bet es tādu nekad nebiju taisījusi, tāpēc bija pēdējais laiks to labot.

Ko es liku jogurta kūkā?

  • 1l ķiršu jogurtu (Oga),
  • 2 paciņas cepumu ar iebiezinātā piena garšu (Selga),
  • 180g saldkrējuma sviesta (Mana saime),
  • 4 tējk. cukura (Dansukker),
  • 200ml saldā krējuma (Baltais),
  • 200ml zemeņu-banānu sula (Zoo),
  • 5 vidēja izmēra banāni,
  • 1 apelsīns,
  • 2 nektarīni,
  • ~100g vīnogas,
  • puse citrona sulas,
  • gandrīz 2 paciņas želatīna (Santa Maria),
  • šķipsniņa vaniļas cukura.

Ar ko sākam?



Cepumus sadrupinam mazos gabaliņos un sajaucam ar mīkstu sviestu un piespiežam citronu sulu, visu kārtīgi samīcam un sablietējam uz pannas ar noņemamo malu vai kur citur, man šoreiz nebija pannas, tāpēc to darīju bļodā. 


Uz mirkli aizmirstam par cepumiem un paņemam saldo krējumu, tam pievienojam cukuru un vaniļas cukuru un sakuļam putukrējumu. 


Kamēr putukrējums tusējas glāzē, paņemam četrus banānus un tos sablenderējam viendabīgā masā. 


Saliekam kopā banānus un putukrējumu (blenderī) un liekam briedināties želatīnu, es iebēru aptuveni pusi paciņas (25g/2), lai saželētu šo banānu masu un izdevās trāpīt uz ideālu daudzumu.


Kad želatīns uzbriedis, karstā ūdens peldē to izkausējam. To var darīt arī uz plīts, taču uzmanieties, želatīnu nedrīkst uzvārīt. Ja liekat citādus augļus, uzmanieties no kivi! Ja sablenderēsiet kivi vai liksiet kivi gabaliņus iekšā, želatīns neželēs!


Izkausēto želantīnu sajaucam ar banānu-putukrējuma masu un sablenderējam. Kad viss ir kārtīgi sajaucies, pārlejam pāri cepumu-sviesta masai, kas man jau atrodas bļodā. 


Šo visu ieliekam uz mirkli ledusskapī, lai viss želējas, vēlams uz vismaz pusstundu, stundu, tikmēr ņemam jogurtu un tajā sagriežam iekšā pēdējo, pāri palikušo banānu. 


Rūpīgi sajaucam un vēlreiz ņemam briedināt želatīnu. Uz visu jogurta paku ņēmu vienu paciņu (25g) želatīna, visi teica, ka mīkstums ir ideāls, bet man gribējās vēl mazlietiņ cietāku, tāpēc, ja jūs vēlaties tiešām cietu, tad pieberiet mazulietiņ vairāk. Tāpat kā iepriekš - vispirms uzbriedinām un pēc tam karstā ūdens peldē izkausējam, kad tas izkusis, iejaucam banānu-jogurta masā. 

Es ļoti neapdomīgi nenogaidīju pietiekami ilgu laiku un iegāzu šo jogurta masu uzreiz klāt banānu masai, man likās, ka nekas īpaši labs nesanāks, tomēr abas masas sajaucās - daļa jogurta nostājās zemāk, daļa palika pa virsu, tādā veidā radot kārtas un ēšanas procesu mazliet daudzpusīgāku (nevis tikai ar divām - banānu un jogurta kārtām, bet ar pārmaiņus - banānu-jogurta-banānu-jogurta).

Tad, kad arī jogurts ir pievienojies visām sastāvdaļām, kopīgajā tortes traukā, es to ieliku uz kādu laiku saldētavā, lai visu mazliet apvāktu. Un, kad virspuse bija sacietējusi pietiekami daudz, ņēmu ārā, lai dekorētu. 


Te, protams, katrs var izpausties, kā sirds vēlas, bet tā kā man likās, ka droši vien jau nekas nesanāks (un tā kā bija jau pulkstenis divi naktī), es īpaši necentos ar skaistiem puķu rotājumiem. 


Tad, kad esam norotājuši, vēlreiz iejaucam želatīnu, šoreiz divas ēdamkarotes (atkal, vispirms uzbriedinām un pēc tam izšķīdinām karstā ūdens peldē) un, kad tas gatavs, sajaucam ar banānu-zemeņu suliņu.


Tad paņemam tējkaroti un, ja mums ir vīnogas, rūpīgi aplejam ar želatīna-sulas šķidrumu katru vīnogu, ja no augļiem ir izveidotas puķes, tad aplejam arī tās. Un, kad visas lielākās detaļas, kuras izceļas uz āru ir aplietas, varam pārliet šķidrumu pāri visai kūkai. 

Tad, kad pēdējais ir izdarīts, tad liekam kūku uz vairākām stundām ledusskapī, man sanāca kādas piecas un tad tā bija saželējusies un ēdama. 



Kūka nav ļoti salda, man visi ēdāji to ļoti novērtēja, ja vēlaties saldāku, tad pie jogurta var pielikt klāt cukuru, man personīgi vismaz gribējās, lai ir mazliet vairāk saldumiņa. Un, protams, var arī nelikt citrona sulu. 
Banānu vietā var likt arī citus augļus, tāpat arī iekšā jogurtā var iegriezt ko sirds kāro, uzmanoties no lietām, kuras traucē želatīnam saželēties!


Nav komentāru: